NEWSNET

Economice

Ce să faci în momentele de criză de lichidități – Dan Berciu, fondator AdWise

Taie cheltuielile inutile și redu la maximum posibil cheltuielile administrative. De exemplu, dacă ai șofer și mașină la dispoziție, renunță la ele și folosește Uber. La fel cu abonamentele costisitoare la diferite servicii online pe care nu le folosești pentru a-ți aduce bani (serviciile de generare de lead-uri pentru afacere ar fi bine sa rămână sau cele de publicitate online dacă businessul este dependent de asta). Încearcă să externalizezi serviciile de contabilitate, resurse umane și administrative către prestatori externi plătiți la activitate/efort. Redu spațiile de birouri la minimul necesar și folosește intensiv munca de acasă pentru angajații tăi.

Renunță la activitățile neprofitabile. Asta înseamnă că trebuie să știi care sunt acelea, așa că atenție la organizarea informației financiare. Ca regulă de bază, trebuie să ai posibilitatea să accesezi informația de profitabilitate pe proiecte, magazine, locații, linii de business, comenzi, produse sau oricare ar fi specificul activității tale în orice moment. Din experiența mea, acestea sunt a doua cauză pentru un aflux de cash negativ.

ncasează creanțele mai devreme, chiar acordând discounturi pentru plata în avans. Prezint-o clienților așa cum este, ca un one-off, pentru a nu crea așteptarea unor măsuri asemănătoare pe viitor. Sau prezintă situația băncii tale și utilizează factoringul pentru clienții cu reputație. În zona aceasta poți găsi și IFN-uri dispuse să factorizeze/cumpere creanțele.

Prezintă situația așa cum este furnizorilor și încearcă să obții eșalonări la plată pentru datoriile curente. Primul pas este să îți faci o estimare a fluxurilor de lichidități pentru a putea propune un plan de care te poți ține. Marea majoritate a partenerilor comerciali pot înțelege o situație de stres și sunt dispuși să ajute, dar dacă nu te ții de plan, se pierde elementul cheie al relației de afaceri – încrederea.

Rearanjează-ți sursele de finanțare consumate inadecvat. Am observat că sunt foarte multe întreprinderi mici și mijlocii care folosesc instrumente de credit proiectate pentru necesități pe termen scurt (linii de capital de lucru, overdraft-uri) pentru achiziția de bunuri de folosință îndelungată (imobile, echipamente, licențe). Asta deoarece, în cazul achizițiilor de bunuri cu folosință îndelungată și valoare mare, documentația și explicațiile cerute de o bancă sunt mult mai stufoase și în general se cere un avans. Dat fiind că acum ai experiența utilizării lor, este mult mai ușor să construiești business-case-ul cerut de bancă și să accesezi o finanțare cu costuri mai mici și plăți lunare calibrate nevoilor tale.

Folosește lease-back-ul. Este o resursă de deblocare de numerar importantă, mai ales dacă deții în proprietate echipamente sau active imobiliare. NU UITA: În orice criză de lichidități trebuie să identifici sursa care a generat această stare și să o rezolvi, altfel toate măsurile de mai sus te pot ajuta doar o perioadă limitată de timp, iar apoi vei ajunge în aceeași situație. Cu un nou model de afaceri sustenabil, poți să încerci și următorii doi pași cu șanse mari de reușită.

Mergi către bancă și cere resurse de finanțare pentru suport de lichiditate pe termen scurt. Aceasta funcționează mai ales pentru piețe structural deficitare pe fluxul conversiei numerarului, unde termenele de încasare sunt mult mai lungi decât termenele de plată către furnizori.

Găsește un equity partner – de la investitori privați la fonduri de investiții – dacă ești într-un business cu potențial mare de a realiza profit și problema este stadiul și costurile de expansiune și de atragere a clienților, aceasta poate fi cea mai bună cale, mai ales că acești investitori îți pot facilita accesul la resurse și piețe la care ar fi foarte greu să ajungi în mod normal.

The post Ce să faci în momentele de criză de lichidități – Dan Berciu, fondator AdWise appeared first on Economica.net.

Gazduire Web Hosting Inregistrare Domenii

Share this:

(Visited 5 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

code