Economice

Chiara Ravara, director de vânzări Ryanair: „Estimăm 2,7 milioane de pasageri pe piața din România în acest an financiar”. Fluxul este peste perioada pre-pandemie

Ryanair a lansat programul de iarnă pentru piața din România cu 41 de rute, dintre care trei noi: de la Cluj-Napoca și Suceava spre Dublin și de la Sibiu la Viena. De la baza din București, unde are plasate două avioane, gigantul low-cost va zbura către 26 de destinații.

Iar numărul de pasageri pe care compania estimează că-i va transporta pe piața de la noi pentru acest an fiscal (nr. 1 aprilie 2022 – 31 martie 2023), este de 2,7 milioane, pe toate cele șase aeroporturi unde aterizează. E o cifră care nu a fost atinsă nici înainte de pandemie, deși capacitatea nu a crescut cu foarte mult de atunci.

„În comparație cu iarna 2019 și cea de acum, avem o creștere de 2% în ceea ce privește capacitatea. Nu avem neapărat rute noi, dar am crescut frecvența pe unele dintre rute în generarea acestei capacități în creștere”, a declarat într-un interviu pentru Economica.net, Chiara Ravara, directorul de marketing și vânzări al Ryanair. Pentru vara lui 2022, compania a avut o capacitate cu 40% mai mare față de vara de dinainte de pandemie.

În anul financiar 2019/2020, care a inclus și luna martie, atunci când în România și alte state instituiau starea de urgență și primele măsuri de combatere a răspândirii virusului COVID-19, Ryanair a transportat 2,1 milioane de pasageri. Traficul de pasageri pentru anul financiar încheiat la 31 martie 2020 nu a fost afectat așa cum s-a întâmplat de la 1 aprilie. Pentru anul fiscal 2020-2021, gigantul low-cost a transportat pe piața de la noi 235.000 de pasageri transportați, într-o perioadă în care pentru săptămâni bune avioanele au stat mai mult la sol decât în aer.

Vara în care oamenii au uitat de COVID

Cele mai populare rute de la București pentru vacanțe de tip city-break sunt cele spre Londra Stansted și Roma Ciampino, iar cele care aduc trafic pe segmentul etnic sunt cele spre Bruxelles Charleroi, Dublin și Viena. Pentru vacanțe, românii au ales Ryanair pentru Tel Aviv, Malta și Paphos (Cipru).

Iar vara care a trecut, oamenii parcă au uitat de virus și au început să călătorească aproape de nivelul de dinainte de pandemie. Marile aeroporturi nu s-au așteptat la valurile de călători dornici să-și reia obiceiurile de dinainte de COVID-19.

„În această vară, când COVID-ul a fost aproape uitat, oamenii au început să călătorească cu adevărat. Călătoriile sunt considerate o nevoie primordială și nu vor renunța la ele. Probabil vara viitoare cererea va fi și mai puternică, după cea de anul acesta, când am transportat 95 de milioane de pasageri, cu 11% mai mult față de pre-COVID. Tendința va continua, dacă nu se întâmplă nimic major în războiul din Ucraina și lucrurile nu vor escaldata”, ne-a mai declarat oficialul Ryanair.

Dar, s-ar putea să nu scăpăm de aglomerația de pe unele aeroproturi. Deși nu zboară pe aeroporturile principale, precum Heathrow sau Frankfurt, directorul de vânzări al Ryanair spune că o problemă va lipsa controlorilor de trafic aerian. „Majoritatea aeroporturilor pe care zburăm sunt cele secundare, am avut și câteva probleme pe aeroportul din Amsterdam, dar cred că ce va fi o problemă în următorii ani sunt controlorii de trafic aerian. Lipsa de personal se va simți în continuare și vor continua să fie greve, în special în zonele centrale, precum Franța. Dacă nu se vor lua măsuri în această direcție, lipsa controlorilor de trafic aerian va fi o provocare pentru orice companie aeriană”, ne-a mai declarat Chiara Ravara.

Cât e biletul mediu la Ryanair

Cu o perioadă în care prețul la petrol a tot crescut, Ryanair și-a redus expunerea la volatilitatea de pe această piață și și-a asigurat 81% din combustibilul necesar pentru acest an fiscal la 67 de dolari pe baril, în timp ce pentru următorul an fiscal, jumătate din combustibil este asigurat la 93 de dolari pe baril.

„E inevitabil ca odată cu creșterea costurilor, a combustibilului, prețurile noastre să crească ușpr, dar vorbim de creșteri mici. Dacă luăm tariful mediu, care este de 40 de euro, acesta va crește la 45-50 de euro în următorii cinci ani. Se vor putea găsi în continuare tarife la 19,99 euro. Credem că oamenii sunt acum mai precauți când vine vorba de a-și cheltui banii și vor fi mai mulți care se vor reorienta către Ryanair”, mai spune Chiara Ravara.

Începe să se schimbe și comportamentul pasagerilor în ceea ce privește rezervările, deși mulți dintre ei sunt precauți.

„Observăm în ultimele luni că se revine la modelul dinainte de pandemie, acela când oamenii își rezervau călătoriile mai din timp, nu mai sunt doar rezervări de ultim moment. Dacă văd un preț bun, chiar și pentru vară, vor cumpăra biletul. Observăm această revenire la tendința rezervărilor dinainte de COVID”,  mai spune Chiara Ravara.

Recent, Ryanair și-a publicat rezultatele financiare pentru prima jumătate din acest an financiar și a obţinut cel mai mare profit înregistrat vreodată în sezonul de vară. Compania se aşteaptă la o creştere a numărului de pasageri şi a tarifelor în anii următori, pe măsură ce clienţii vor pleca de la companii concurente cu preţuri mai mari. Profitul Ryanair a a fost de 1,37 miliarde de euro, sub previziunile de 1,38 miliarde de euro, dar cu mult peste recordul precedent pentru prima jumătate a anului, de 1,29 miliarde de euro, realizat în 2017.

 

Gazduire Web Hosting Inregistrare Domenii

Share this:

(Visited 10 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

code