Economice

PwC NextGen: 61 % dintre antreprenori au planuri de succesiune, dar sunt mai puţin dispuşi să renunţe la controlul companiilor

Deşi 43% dintre membrii noii generaţii a afacerilor de familie (NextGen) spun că sunt mai implicaţi în afaceri decât înainte de pandemie, doar 28% au arătat că li se încredinţează operaţiuni interne importante pentru a le conduce, în scădere de la 48%, procentul înregistrat în ediţia din 2019 a sondajului. În acest context, 45% consideră că este dificil să se afirme ca noi lideri sau membri ai consiliului de administraţie, scrie Agerpres.

„NextGen sunt mai implicaţi în afaceri, dar provocarea este de a crea încredere între actuala şi următoarea generaţie, acesta fiind momentul pentru a concretiza planurile de succesiune şi pentru a defini competenţele de conducere necesare pentru a asigura creşterea în viitor. Provocarea pentru NextGen este să demonstreze că sunt pregătiţi să preia frâiele”, a declarat George Ureche, Director şi Liderul serviciilor pentru afaceri antreprenoriale, PwC România, conform unui comunicat remis, marţi, AGERPRES.

Totuşi 61% dintre respondenţi spun că au un plan de succesiune, iar 39% dintre NextGen au fost implicaţi în dezvoltarea acestuia.

Domeniile în care NextGen declară că se implică activ în prezent includ realizarea strategiei de creştere a afacerii (59%), asigurarea că organizaţia oferă produsele şi serviciile potrivite (50%) şi adoptarea de noi tehnologii (44%).

Sondajul relevă şi câteva diferenţe notabile între generaţii. Ambele generaţii se concentrează pe creştere, dar doar jumătate din generaţia actuală consideră că afacerea lor are responsabilitatea de a lupta împotriva schimbărilor climatice şi a consecinţelor acestora, comparativ cu aproape trei sferturi dintre NextGen. Un procent la fel de ridicat de NextGen (76%) consideră că afacerea lor contribuie activ la comunitate, în comparaţie cu puţin peste jumătate (54%) din generaţia actuală. Procente similare, 42% dintre NextGen şi 38% din generaţia actuală, consideră că afacerea lor are capacităţi digitale puternice, dar o treime dintre NextGen spun că generaţia actuală nu înţelege pe deplin oportunităţile şi riscurile pentru digital în cadrul afacerii lor.

Sondajul Global NextGen Survey 2022 a chestionat peste o mie de membri NextGen din afaceri de familie din 68 de ţări la nivel global pentru a înţelege principalele priorităţi şi provocări ale acestora.

Misiunea PwC este o reţea de firme prezentă în 156 de ţări, cu mai mult de 295.000 de profesionişti, ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri.

Gazduire Web Hosting Inregistrare Domenii

Share this:

(Visited 4 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

code