NEWSNET

Economice

Sorin Felea, director Atu Tech, magazin online de sisteme de securitate: „Luăm în considerare deschiderea unui showroom în Bucureşti”. Afacerile retailerului vor ajunge la peste 14 milioane de euro în 2021

Atu Tech este cel mai mare magazin online de sisteme de securitate din România, potrivit cifrei de afaceri. Compania, înființată în 2011, are sediul în Sibiu și a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 12 milioane de euro. Magazinul online comercializează peste 4.000 produse, din categorii precum sisteme de supraveghere video, sisteme de alarmă, control acces, automatizări porți, interfoane și videointerfoane, sisteme antiincendiu și de sonorizare, instalații electrice, rețele și telefonie etc. Atu Tech dispune de o rețea de peste 1.000 de instalatori parteneri, prin care poate oferi astfel de servicii la nivel național.

„Momentan ne-am concentrat pe dezvoltarea magazinului online si pe dezvoltarea logistică, dar, pe viitor, luăm în considerare deschiderea unui showroom în Bucureşti. Ne aşteptăm să închidem anul în creştere cu 20% faţă de 2020”, spune Sorin Felea.

În ceea ce priveşte vânzarea de echipamente de securitate, Felea consideră că toate segmentele (rezidenţial, comercial, de birouri, stradal) se vor dezvolta într-o anumită măsură. „Segmentul rezidenţial va creşte în continuare pentru că echipamentele devin tot mai uşor de instalat şi mai accesibile. Segmentul de comercial/birouri se dezvoltă odată cu creşterea economică a României, iar segmentul de stradal se va dezvolta odată cu necesitatea oraşelor de a deveni mai sigure”.

Potrivit acestuia, piaţa sistemelor de supravheghere se află pe un trend ascendent, cu creşteri de 17% în 2020 şi, respectiv, de 15% în acest an, însă piaţa ar putea ajunge la maturitate abia în următorii cinci sau chiar 10 ani.

„Piaţa nu a ajuns încă la maturitate, gradul de penetrare a sistemelor de securitate este mic. Totodată, există o creştere destul de mare în piaţă astfel încât să apreciem o dezvoltare semnificativă a acestui segment în perioada următoare. Piaţa se va maturiza, cel mai probabil, în următorii 5-10 ani. Considerăm că piaţa va creşte şi în acest an, dar nu la fel de mult ca 2020. Estimăm o creştere de maxim 15 % pentru 2021”, consideră directorul Atu Tech.

Cele mai populare sisteme de securitate şi obiceiuri de consum

Potrivit datelor retailerului, cele mai populare sisteme de securitate includ 4 camere cu rezoluţie 5 megapixeli şi vizibilitate nocturnă la peste 40 metri. Din categoria alarmelor, oamenii aleg în general sisteme cât mai simple care le pot trimite SMS-uri sau notificări pe telefon. În categoria de control acces, cele mai populare sunt video-interfoanele care includ şi funcţii de securitate, cum ar fi salvarea unui screenshot pentru fiecare persoană care trece prin faţa camerei.
„La nivel general, cele mai căutate produse vor rămane sistemele de supraveghere video. Dezvoltările tehnologice pe acest segment avansează rapid, astfel încât căutăm să avem în portofoliul nostru produse de ultimă generaţie, la rezoluţii mari şi cu caracteristici tehnice extrem de utile, pe care să le livrăm clienţilor noştri, la preţuri convenabile”, explică Felea. „Apoi, alte două categorii de produse căutate sunt sistemele de alarmă şi automatizările de porţi. Actualmente, trendul de sisteme de alarmă wireless şi uşor de utilizat este unul ascendent, deoarece au devenit mult mai accesibile atât ca preţ, cât şi ca uşurinţă în instalare şi utilizare. Cu noua generaţie de sisteme rezidenţiale de alarmă wireless, nu e nevoie decât de câteva cunoştinţe de bază de operare a unei aplicaţii mobile pentru a instala cu succes un sistem de alarmă”, continuă acesta.

Pentru anul viitor, Sorin Felea spune că trendul pieţei va fi alcătuit din sistem cât mai simplu de instalat, wireless, şi cu funcţii inteligente. Piaţa de sisteme de securitate va accelera în perioada următoare şi va fi centrată pe tehnologii de ultimă generaţie şi produse smart.

Acesta a mai observat că oamenii care stau la casă investesc în general mai mult decât cei care locuiesc la bloc pentru că simt constant nevoia să îşi îmbunătăţească locuinţa. Consumatorii care stau la casă investesc, pe lângă sistemele de securitate şi în confort, şi în sistemele de automatizare a porţilor de acces.

„În ultima perioadă am văzut o creştere mare a numărului de cereri pentru sisteme de supraveghere complexe care includ fie cartiere rezidenţiale noi, fie blocuri vechi, sistemele fiind achiziţionate prin asociaţii de proprietari”.

Tehnologii care vor influenţa cel mai mult piaţa în următorii ani

Evoluţia bună a pieţei din ultimii ani, poate fi pusă, potrivit lui Felea „şi pe seama interesului crescut pentru siguranţa personală, ca fiind o consecinţă directă a situaţiei epidemiologice din ultimul an şi jumătate, când oamenii au devenit mai preocupaţi de tot ce le poate asigura un plus de confort în toate aspectele vieţii lor. Această nevoie, coroborată cu percepţia că a crescut numărul infracţiunilor în ultimul an, trasează direcţiile pieţei de sisteme de securitate, care va accelera în perioada următoare şi va fi centrată pe tehnologii de ultimă generaţie şi produse smart„.

În acelaşi timp, şi oferta devine tot mai atractivă prin prisma beneficiilor pe care le aduce această categorie de produse, prin dezvoltările constante care au loc în industrie. Astfel, apar tot mai multe tehnologii de detecţie inteligentă pentru supraveghere video. „Toţi producătorii se luptă pentru a face cel mai performant software de supraveghere. În momentul de faţă, sistemele de supraveghere pot face diferenţa dintre un om şi o maşină sau pot chiar şi să sorteze persoanele după caracteristicile acestora.
Integrarea sistemelor de securitate joacă un rol tot mai important. Sistemele de securitate trebuie să comunice între ele într-o interfaţă comună, producătorii din piaţa de securitate încearcă să vină cu oferte cât mai complete pentru a acoperii toate necesităţile clienţilor care devin tot mai exigenţi”, explică reprezentatul Atu Tech.

Pandemia a crescut preţul transportului din China

Gama proprie de sisteme, cunos­cută drept SAFER, este dezvoltată şi cu ajutorul unor parteneri din China, iar cele mai mari provocări din acest an au venit din cauza crizei generate de pandemia de COVID-19. „Multe fabrici au fost închise în China, iar costurile de transport au crescut foarte mult. De asemenea, criza cipurilor ne-a afectat în mod direct”, explică Sorin Felea.
„În această perioadă am considerat oportunităţi orice ne-a ajutat să ne depăşim condiţia stabilită de criză. Totodată, perioada actuala a constituit şi un impuls în direcţia accelerării dezvoltării companiei şi ne-a determinat să avem o abordare mult mai bine structurată şi să ne definim mult mai bine paşii pe care îi avem de făcut”.

Bugetul de investiţii a atins în 2021 aproximativ 2 milioane de euro

Retailerul online a investit în acest an aproximativ 1 milion de euro pentru dez­voltarea gamei proprii de sisteme. O parte din bugetul de investiţii a fost direcţionat şi către platforma din spatele site-ului şi în îmbunătăţirea constantă a serviciilor pre şi post vânzare, pentru a oferi clienţilor o experienţă completă.

Dincolo de investiţia în brandul pro­priu, Atu Tech finalizează în acest an o investiţie de 2 milioane de euro prin care vizează mutarea în­tr-un spaţiu logistic nou.

„Anul acesta ne-am concentrat pe noul sediu logistic Atu Tech, automatizări de procese interne, implementări de software de gestiune şi automatizări. Bugetul de investiţii a atins în 2021 suma de aproximativ 2 milioane de euro. Am continuat investiţiile în noul sediu logistic şi în dezvoltarea de software pentru eficientizarea fluxului de lucru.  Am investit şi în stocuri mai mari de produse de securitate, pentru a sprijini cererea de astfel de soluţii, aflată pe un trend ascendent”.

„Pentru 2022, ne dorim să îmbunătăţim toate aceste software-uri pentru a ne usura munca si pentru a dezvolta o companie cat mai tehnologizata si a aduce nivelul de eroare umana cat mai aproape de zero”.

The post Sorin Felea, director Atu Tech, magazin online de sisteme de securitate: „Luăm în considerare deschiderea unui showroom în Bucureşti”. Afacerile retailerului vor ajunge la peste 14 milioane de euro în 2021 appeared first on Economica.net.

Gazduire Web Hosting Inregistrare Domenii

Share this:

(Visited 2 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

code