NEWSNET

Economice

Startup-ul Grovy, care aduce cumpărăturile la ușă în 10 minute, se lansează în România

L-am întâlnit pe Thomas Christian Adam (foto) la unul dintre cele două dark-store-uri (nr. – magazin cu produse destinate comerțului online) din București, la parterul unui bloc din Floreasca. Deși pe ușă poate fi văzută sigla Grovy, curioșii care ar vrea să-i treacă pragul nu pot face cumpărături din magazin, chiar dacă pe rafturi se află aproape 2.000 de sortimente. Cumpărăturile se fac din aplicație, iar cei care comandă, primesc produsele în 10 minute. Raza de acoperire pentru livrări este de 2,5 km.

“La sfârșitul lui 2019 stăteam la coadă la magazin în Frankfurt. Era 8-9 seara și în timp ce așteptam, mă gândeam că nu s-a schimbat nimic în ultimii 30 de ani în modul în care ne facem cumpărăturile. A apărut și coronavirusul și am zis să vedem cum putem face să pornim o afacere pe sistemul Gorillas, care în Berlin a avut mare succes. Apoi s-a lansat și Flink și ambele au ajuns unicorni”, povestește Thomas, unul dintre tinerii antreprenori care au pus bazele Grovy. “Părinții meu au plecat din România în 1989. Eu aveam șapte luni, iar fratele meu s-a născut în Germania”, explică Thomas de ce vorbește limba română atât de bine.

Alături de fratele său Justin și cei doi prieteni Georgis și Thomas Asmarome, au pus la punct Grovy, aplicația de Q-commerce (trad. comerț rapid) care funcționează deja în Frankfurt și unde au patru astfel de magazine și 250 de angajați.

Iar pe lângă România, de care îi leagă nu doar rădăcinile, ci și alte afaceri, Grovy va pătrunde și în Polonia și Republica Cehă. La Praga serviciul Grovy va fi disponibil de la 1 decembrie, iar pentru lansarea operațiunilor din Varșovia s-au semnat primele contracte, iar lansarea ar putea avea loc în decembrie sau ianuarie. În plus, câteva fonduri sunt pe punctul de a investi în Grovy.

“Suntem în discuții avansate pentru încheierea unei runde de finanțare. Sunt fonduri europene care au realizat că piața e uriașă și care vor să investească în Grovy, iar în curând vom primi o finanțare de 15 milioane de euro”, spune Thomas Adam.

Un domeniu cu potențial

Thomas e blindat cu cifre. Își cunoaște nu doar concurența, ci și cifrele din piață și spune că vânzările online de alimente sunt de-abia la început în Europa, spre comparație cu China: în Germania sunt la 3%, în România la 2,8%, iar în Republica Cehă, procentul e ceva mai mare, de 10%.

Grovy are deja două dark store-uri deschise, cel din Floreasca și unul la Piața Muncii, care vor putea acoperi comenzi din sectoarele 1, 2 și 3. Investiția într-un astfel de magazin este de circa 100.000 de euro, care include produse, aparatura, frigiderele și camerele video și unde se pot procesa cel mult 1.000 de comenzi pe zi, însă Thomas se așteaptă ca acestea să fie între 500 și 700 de comenzi/zi. În preznet, Grovy are 25 de livratori.

“Am ales aceste sectoare și pentru densitate, dar asta nu înseamnă că nu vom fi și în Drumul Taberei. Vrem ca până la sfârșitul anului viitor să avem 15-16 astfel de magazine, peste 1.000 de angajați și vrem ca pe viitor să fim prezenți și la Cluj-Napoca, Iași, Brașov. Prețurile sunt plus/minus 5% față de Mega Image. Imi pun bază în România pentru că concurența noastră nu a înțeles cum să facă acest serviciu”, ne-a mai declarat Thomas Adam.

Fondatorul Grovy se așteaptă la vânzări de circa 5 milioane de euro până la sfârșitul lui 2022.

Cum funcționează?

Românii sunt deja obișnuiți să comande mâncare de la restaurantele preferate, iar marii retaileri de produse alimentare și nealimentare și-au pus la punct site-urile și aplicațiile. Chiar săptămâna trecută, eMAG a lansat Freshful, o platformă cu 18.000 de produse și livrare în aceeași zi.

Thomas spune că nu-i e teamă de concurență, le știe serviciile și spune că Grovy se va diferenția pe piață. Iar dacă nu primesc comanda în 10 minute, atunci taxa de livrare, care este de 4,99 lei, va fi înapoiată clienților.

Prin aplicație, utilizatorii pot comanda din produsele disponibile, iar în zece minute vor avea produsele la ușă.

“Am comandat de la Tazz, iar eu am coborât să aștept livratorul. Și nu l-am vazut. Am văzut în schimb un curier cu geanta de la Glovo. Și l-am intrebat dacă el e cel care îmi aduce comanda. Mi-a spus că da și a scos din geantă o plasă cu Takeaway”, povestește Thomas amuzat. “La Grovy nu se va întâmpla acest lucru”.

Tânărul antreprenor nu se așteaptă la comenzi mari din prima, și nici la profit. În Germania, spre exemplu, valoarea medie a coșului de cumpărături este de 20 de euro, iar țelul Grovy este ca acesta să crească la 30 de euro.

Nu este impusă o comandă minimă, dar nici nu pot fi cumpărate produse cu baxul.

Livrator cu carte de muncă

Pentru livratori, care vor avea carte de muncă, Grovy le oferă echipamentul, telefon, dar și mijlocul de transport: biciclete electrice. Care nu vor fi lăsate acasă în locul de parcare sau în scara blocului, ci în spațiul amenajat pentru ele la dark-store.

“Plătim angajații pe carte de muncă. Avem și angajați full-time, dar și part-time și nu le spunem nu studenților care vor să muncească. Noi credem că avem un salariu atractiv față de concurență. Le oferim biciclete electrice, un spațiu unde pot sta în așteptarea comenzii, astfel că nu mai trebuie să stea prin parcuri sau în mașini”, mai spune tânărul antreprenor.

Cum stă treaba în Europa

China are cea mai mare piață de livrarea de alimente online: 400 de miliarde de dolari, iar odată cu pandemia, mulți tineri antreprenori din Europa au început să pună în practică modelul, care nu este unul nou. Ideea de a livra cumpărăturile acasă în mai puțin de o oră a apărut în anii de boom ai Internetului, însă de-abia astăzi, odată cu avansul tehnologic, ideea pare că prinde cel mai bine.

Abordarea Q-commerce este una dintre favoritele antreprenorilor din ultimele 18 luni, scriu cei de la TechCrunch, iar Europa este o piață de 2 miliarde de euro. Companii precum Getir din Istanbul, care a strâns 1 miliard de dolari și a fost evaluată la 7,5 miliarde de dolari sau Gorillas din Berlin, care a strâns 335 de milioane de dolari și a fost evaluată la 1 miliard de dolari, sunt cele care conduc pe acest segment. Când cei de la Gorillas au anunțat în primăvara acestui an că au reușit să strângă fonduri de 290 de milioane de dolari, a devenit startup-ul european care a atins cel mai repede statutul de unicorn, la doar nouă luni de la lansare.

Și sunt mai mult de 10 companii la nivel european care urmează același model. Și vorbim aici de Flink (care a strâns 300 de milioane de dolari), Zapp (din Marea Britanie, care a strâns 100 de milioane de dolari), Dija (din Marea Britanie, care a strâns 20 de milioane de dolari), Jiffy (din Marea Britanie, care a atras șapte milioane de dolari) sau Cajoo din Franța, care a strâns șase milioane de dolari. Chiar fondatorul Panda a lansat JOKR în primul trimestru din acest an, iar imediat după înfiinațare a și strâns circa 100 de milioane de dolari.

Grovy își face loc printre giganți la nivel european și în peisajul pestriț de la noi.

 

 

The post Startup-ul Grovy, care aduce cumpărăturile la ușă în 10 minute, se lansează în România appeared first on Economica.net.

Gazduire Web Hosting Inregistrare Domenii

Share this:

(Visited 3 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

code