Flux-stiri

Influencerii își înșeală fanii prin cripto. Iată cum au evoluat tacticile lor

  • Ideea era foarte logică: să profite de popularitatea masivă a influencerilor și de puterea criptomonedelor pentru a strânge bani pentru cei mai puțin norocoși. Dar nu a funcționat așa.
  • Save the Kids este doar un exemplu de proiect criptografic în care influencerii și-au exercitat influența asupra fanilor pentru a extrage mii de dolari, doar pentru ca proiectul să se prăbușească la lansare.
  • Escrocii au profitat de zonele gri, de entuziasmul nebunesc în jurul cripto și de lipsa de reglementare a industriei pentru a păcăli adepții creduli să își investească banii. În total, escrocii din întreaga lume au luat acasă o sumă record de 14 miliarde de dolari în criptomonede în 2021.

Anul trecut, un grup de influenceri a început să promoveze o inițiativă care, la suprafață, părea altruistă și onorabilă. Inițiativa era un token criptografic numit Save the Kids, despre care influencerii au pretins că va ajuta copiii aflați în dificultate și, în același timp, le va aduce bani investitorilor săi.

Mai mulți dintre influenceri erau conectați la FaZe Clan, o comunitate de jucători de sporturi electronice cu milioane de adepți – mulți dintre ei adolescenți, scrie Time.

Ideea era foarte logică: să profite de popularitatea masivă a influencerilor și de puterea criptomonedelor pentru a strânge bani pentru cei mai puțin norocoși. Dar nu a funcționat așa.

Valoarea token-ului s-a prăbușit la câteva zile de la lansare, iar marii deținători și-au aruncat imediat acțiunile. Susținătorii FaZe Clan care au investit în proiect s-au plâns pe Twitter că și-au pierdut banii.

Începând de astăzi, Save the Kids este practic lipsit de valoare. În timp ce Save the Kids susținea că a donat peste 80.000 de dolari către Binance Charity în iunie 2021, un reprezentant al Binance Charity a confirmat pentru TIME că, întrucât nu acceptă campanii altcoin (adică token-uri nou create în afara celor mai importante, precum Ether și Bitcoin), presupusa donație nu a ajuns niciodată la cauze caritabile. (FaZe Clan a îndepărtat un membru și a suspendat alți trei implicați în această monedă; aceștia au negat că au acționat cu intenții rău intenționate).

Influencerii își fac de cap cu piața cripto

Save the Kids este doar un exemplu de proiect criptografic în care influencerii și-au exercitat influența asupra fanilor pentru a extrage mii de dolari, doar pentru ca proiectul să se prăbușească la lansare.

Escrocii au profitat de zonele gri, de entuziasmul nebunesc în jurul cripto și de lipsa de reglementare a industriei pentru a păcăli adepții creduli să își investească banii. În total, escrocii din întreaga lume au luat acasă o sumă record de 14 miliarde de dolari în criptomonede în 2021.

Și, pe măsură ce spațiul a evoluat, la fel au evoluat și tacticile escrocilor, pentru a rămâne în fața unui public din ce în ce mai exigent.

Pentru a trasa această istorie, TIME a vorbit cu trei YouTuberi care își dedică timpul pentru a urmări și a demasca aceste escrocherii: Stephen Findeisen (cunoscut pe YouTube sub numele de CoffeeZilla), Spencer Cornelia și Mike Winnet. Acești YouTuberi folosesc ponturi, surse din interior și înregistrări publice pentru a arăta cum profită escrocii de un „Vest Sălbatic” în domeniul cripto.

Schemele de tip „pump-and-dump” au atras o atenție sporită din partea autorităților de reglementare, parțial pentru că sunt atât de cunoscute. Așa că escrocii și influencerii au început să se îndrepte către o zonă mai nouă și mai cenușie: NFT-urile.

NFT-urile au o valoare mai dubioasă, mai ciudată”, spune Findeisen. „Pentru ca atunci când, în mod inevitabil, NFT-ul tău se prăbușește la zero după ce l-ai aruncat pe fanii tăi… să poți spune: Ei bine, uite, încă mai ai o operă de artă”.

Winnet spune că a văzut mai mulți dintre aceiași actori răi din schemele anterioare vânzându-și cu plăcere adepții pe NFT-uri. „Aceștia sunt aceiași oameni care, în urmă cu un an, le spuneau tuturor cum poți câștiga 10.000 de lire sterline pe lună din podcastul tău… Aceștia sunt aceiași oameni care făceau evenimente imobiliare”, spune el. „Pur și simplu trec din escrocherie în escrocherie”.

Reglementarea în curs de intrare

Findeisen crede că se apropie o schimbare – chiar dacă, în acest moment, escrocheriile sunt în plină ascensiune. El crede că agențiile guvernamentale și un grup tot mai mare de detectivi amatori, precum el și alții de pe YouTube, observă în sfârșit aceste escrocherii și construiesc cazuri folosind pistele de informații stocate pe blockchain.

Departamentul de Justiție al SUA, de exemplu, a lansat anul trecut o echipă națională de aplicare a criptomonedelor (National Cryptocurrency Enforcement Team) și a confiscat 3,6 miliarde de dolari în Bitcoin furate în februarie. Dar persoanele care speră să prindă escrocii nu mai trebuie să fie de la o agenție de aplicare a legii.

„În trecut, trebuia să fii de la FBI… Cred că o mulțime de persoane cu influență, bănci și guverne nu își dau seama cât de mult va schimba blockchain-ul modul în care vom raporta lucrurile”, spune Findeisen. „Există un fel de inteligență de tip crowdsourcing în jurul prinderii acestor escrocherii, pentru că acum toată lumea poate accesa toate aceste înregistrări financiare. Deci cred că mulți oameni vor vedea că vechile cazuri vor începe să fie urmărite penal. Și cred că oamenii vor deveni mult mai speriați să înșele oamenii cu cripto”.

The post Influencerii își înșeală fanii prin cripto. Iată cum au evoluat tacticile lor appeared first on Aleph News.

Această știre a fost preluată de pe portalul amintit
Această informație preluată de pe portalul mai sus amintit, nu reprezintă o informație oficială a unei autorități, însă în latura de știre prezintă o informație veridică. potrivit legii 8/1996 știrile pot fi preluate chiar de la un portal la altul, nefiind opere sau lucrări ce necesită drept de autor, însă din spirit deontologic oferim sursa acestora.

Vidjean Mihai – senior editor
Gazduire Web Hosting Inregistrare Domenii

Share this:

(Visited 3 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

code